Melyik logó típust válaszd?

Tudtad, hogy a logóknak több típusa van? Bemutatok neked 7 logó típust, hogy el tudd dönteni, melyik illik legjobban a márkádhoz.

LOGÓTÍPUSOK

Logotípia

Kizárólag betűkből álló logó, ezáltal letisztultak és könnyű beazonosítani őket. Olyan márkák esetében érdemes alkalmazni, ahol a név kellően rövid, tömör és egyértelmű.

Inspiráció: Facebook, Instagram, Disney, Google

Monogram logók

Ez a típus a logotípiák kistestvére, vagyis legtöbbször a kezdőbetűket tartalmazzák. Sokoldalúan és rugalmasan alkalmazható. Kreatív és egyedi megjelenési lehetőségeket biztosít.

Inspiráció: H&M, HBO, IBM

Emblémák

Ezek a logók egy szegéllyel övezett szövegrészt tartalmaznak. Az emblémák emlékezetesek, tradicionálisak, komoly és tekintélyes hatást érnek el.

Inspiráció: Starbucks, BMW, Harvard

Ikon, szimbólum, piktogram

A logók ezekben az esetekben már csak képi elemek. Csak egy szimbólum vagy ikon kerül feltüntetésre, amely egyszerű és egyértelmű, könnyen megjegyezhető.

Inspiráció: Apple, Shell, Twitter

Absztrakt jelek

Az absztrakt logó egy elvont geometriai forma, alakzat. Az egyedi színről vagy formáról egyből eszünkbe jut a márka. Mivel nem korlátozódik egy valós dologra, ezért nagy a mozgástér, lehetőség van arra, hogy egy teljesen egyedi képet hozzanak létre a márka számára.

Inspiráció: Adidas virág forma, Pepsi osztott kör, Nike pipa

Kabala logók

Egy figurális logó, melyben egy illusztrált karakter is megjelenik. Többnyire színes, vidám, barátságos, rajzfilmszerű figurákról van szó.

Inspiráció: KFC, Pringles, Michelin

Inspiráció: Adidas virág forma, Pepsi osztott kör, Nike pipa

Kombinált logók

A kombinált logók a fenti képi elemek valamelyikéből és a márkanévből állnak. A kép és szöveg helyzete egymáshoz viszonyítva igen változatos lehet.

Inspiráció: Lacoste, Adobe, Bosch

Ahhoz, hogy melyik márkához melyik logó típus illik a legjobban, az alábbi szempontokat érdemes figyelembe venni:

  • Milyen a márkanév? Mennyire hosszú? Könnyen megjegyezhető?
  • Mit szeretnél kifejezni a logóval? Mi a márka üzenete?
  • A versenytársak az adott szektorban milyen logófajtát használnak?
  • Mi a márkastratégiád? Mik a jövőbeli terveid a céggel kapcsolatban?
  • Csak hazai vagy külföldi piacon is jelen lesz a márka?
  • Milyen termékeken, arculati elemeken jelenik majd meg a logód?

További bejegyzések